dinsdag 13 december 2011

Lifestyle week Durven - Dag 1

Deze week blogposts in het Nederlands, ik ga jullie namelijk op de hoogte houden over Lifestyle week 2 die nu plaats vind.

Het thema van deze week is durven. Je angsten overwinnen en je grenzen verleggen.
Deze dag begon gister meteen goed.
Om 9 uur 's ochtends verzamelden we bij bushalte de Markt in Valkenswaard.
Daar aangekomen bleek het toch kouder dan we hadden gedacht, dus dat beloofde nog niet veel goeds voor de dag. Rond kwart over 9 werden we met de bus van Rofra opgehaald en naar het Montana terrein gebracht met klas LS1 a, b en c. Na even op temperatuur te zijn gekomen te zijn in het indoor skicentrum, kon het eerste gedeelte van de dag beginnen: Sterrenslag!

bron: Diana Sleegers
Er werden groepjes gemaakt, en ik kwam in groep 3, een hele leuke groep terecht.

Onze eerste opdracht was de reuze bal. Dit was een hele grote bal waar een groepslid op moest gaan zitten en de rest moest de bal voortduwen. Dit moest zo vaak mogelijk op en neer.
Op onderstaande foto zie je dat  Leslie bovenop de bal zit, en de rest van ons groepje de bal duwt, en aan de andere kant een beetje tegenhoud.
bron: ILS flickr
De volgende opdracht was de kantelmuur. Dit vond ik de allerleukste opdracht van de hele dag.
Deze muur moest zo vaak mogelijk gekanteld worden en de hele groep moest steeds over de lijn komen.
Wij hadden een best grote groep dus het was nog best lastig. Na een paar keer allemaal op elkaar geknalt te zijn kregen we door dat we gewoon konden blijven staan en moesten lopen op het kantelmoment. Zo gezegt, zo gedaan: ging prima! Ons groepje heeft de muur in totaal ongeveer 20 keer gekantelt!


bron: ILS flickr

De opdracht daarna vond ik toch wel een beetje eng. Dat was namelijk deze:
bron: ILS flickr
bron: ILS flickr
Hier klom je aan de kant die je op de foto ziet op, en sprong er aan de andere kant zittend vanaf.
Vanaf beneden leek de hoogte wel mee te vallen maar als je bovenop stond was het toch erg hoog.
Eerst durfde ik eigenlijk niet, maar ik heb het uiteindelijk toch gedaan.

Na deze opdracht was het een beetje gedaan met de spannende opdrachten voor de ochtend.
We gingen namelijk na een korte pauze het voel-spel doen.

bron: ILS flickr
Er zaten watjes in, een tomaat, een cakeje, een pruik en een plastic bootje.

De laatste opdracht op het terrein van Montana was de evenwichtsopdracht, die voor ons groepje een eitje was. Met een blinkddoek om stonden we met zijn allen binnen nog geen één seconde op de schijf.

bron: Claudia Franken

Hierna was er tijd voor pauze! We aten lekkere soep met stokbroodjes in het restaurant van Montana.
We werden weer met de Rofra bus opgehaald en naar het Rofra outdoor terrein gebracht.

bron: ILS flickr
We begonnen op dit terrein met abseilen. Daarna gingen we naar een soort stormbaan.
Eerst een net, daarna een soort horizontale trap in de lucht, verschillende balken en touwbruggen. Ik dacht: 'ooo, dit doe ik wel even' maar toen ik boven aan het net was wilde ik eigenlijk al stoppen. Toch heb ik het gedaan en daar was ik achteraf wel blij mee!

bron: eigen foto

Hierna gingen we door naar het tokkelen. Dit had ik al eens vaker gedaan en toen vond ik het heel leuk. Dit vond ik ook niet zo eng maar vooral gewoon grappig.

bron: Lieke van de Wiel
Hierna gingen we in een soort donkere ondergrondse tunnel. Hierbij moesten we een hele mooie helm op:

bron: eigen foto

Hierna deden we nog een blinde polonaise, en dat was het einde van de dag! Nu, the day after, kijk ik met heel veel spierpijn terug naar een sportieve, gezellige, zware maar toch wel leuke dag.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten